[O1] Żarówki LED STOP - BŁĄD!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • basil
    Classic
    • 2009
    • 9

    [O1] Żarówki LED STOP - BŁĄD!

    bezawaryjnej... dzisiaj wystapil problem... moze mi pomozecie... ;] otoz... akumulator sie nie laduje... alternator to wedlug mnie nie jest... bo to troche za szybko... na moje oko jest to regulator napiecia... mam racje?? wyswietla sie tylko kontrolka akumulatora na desce rozdzielczej... bezpieczniki sprawdzalem sa gitarra ... co moze byc?
    MKP
  • woliper
    Classic
    • 2008
    • 37

    #2
    [O1] Żarówki LED STOP - BŁĄD!

    Witam.

    Właśnie zakupiłem sobie żarówki led w tylne światła STOP, oczywiście dwuwłóknowe. Po zamontowaniu LED-y sprawują sie napawde nieźle, może dlatego ze lampa z tyłu w kombi, a w szczególności część stop jest dość mała co powoduje duże skupienie światła.
    W/w żarówki; http://www.allegro.pl/item532465616_...tra_mocna.html

    Problem mój polega na tym, że znikomy pobór prądu spowodował błąd w postaci migania diody na desce rozdz. od świecy żarowej i zapalenia w niepełnym stopniu trzeciego światła stopu w klapie :? Czy ktoś może zmierzył się już z takim problemem u siebie? Co proponujecie, może jakiś opornik a jak już to jaki :?:

    Komentarz

    • Gucio7804
      Ambiente
      • 2008
      • 132

      #3
      Tak slyszalem ze trzeba matowac oporniki bo ta dioda ma za slaby pobor produ i komputer wykrywa ze zarowka jest spalona ale jaki opornik to nie wiem :?:

      Komentarz

      • jlupino
        Rider
        S_OCP Member
        • 2006
        • 362

        #4
        W sklepie z częsciami elektronicznymi zapytaj.Tam przeważnie są fachowcy.Powinni wiedziec jaki rezystor dołożyć.
        Jaro

        Komentarz

        • awiacek
          Ambiente
          • 2007
          • 152

          #5
          Zamieszczone przez Gucio7804
          Tak slyszalem ze trzeba matowac oporniki bo ta dioda ma za slaby pobor produ i komputer wykrywa ze zarowka jest spalona ale jaki opornik to nie wiem :?:
          Jaki jest sens montowania diody LED jeżeli potem "trzeba" dołączyć opornik do wyrównania poboru prądu jak przy zwykłej żarówce. Ledy montuje się głównie (tak mi się wydaje) dla zmniejszenia poboru prądu. Chyba lepiej wyłączyć sprawdzanie spalonej żarówki w liczniku.
          Jeżeli jednak chcesz dołożyć opornik musisz wiedzieć, że nie będzie to jakiejś małej mocy (im większa moc tym rezystorek większy) a co za tym idzie może się trochę grzać.
          Jeżeli znasz jakiej mocy jest oryginalna żarówka to mogę ci przeliczyć ten dodatkowy rezystor :P .

          Komentarz

          • phrix
            L&K
            • 2007
            • 1000
            • Audi
            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Zamieszczone przez awiacek
            Zamieszczone przez Gucio7804
            Tak slyszalem ze trzeba matowac oporniki bo ta dioda ma za slaby pobor produ i komputer wykrywa ze zarowka jest spalona ale jaki opornik to nie wiem :?:
            Jaki jest sens montowania diody LED jeżeli potem "trzeba" dołączyć opornik do wyrównania poboru prądu jak przy zwykłej żarówce. Ledy montuje się głównie (tak mi się wydaje) dla zmniejszenia poboru prądu. Chyba lepiej wyłączyć sprawdzanie spalonej żarówki w liczniku.
            Jeżeli jednak chcesz dołożyć opornik musisz wiedzieć, że nie będzie to jakiejś małej mocy (im większa moc tym rezystorek większy) a co za tym idzie może się trochę grzać.
            Jeżeli znasz jakiej mocy jest oryginalna żarówka to mogę ci przeliczyć ten dodatkowy rezystor :P .

            Gucio7804 z rezystorkiem sprawa wyglada jeszcze tak ze lubia sie palic. Tak jak mowisz oszczedność żadna bo zamiast grzać żarówke grzeje "rezystor". Jedyne pocieszenie ze moze czas reakcji inny ale mimo wszystko....



            Wiem ze w innych autach dokladali zwykla zarowe i dzialalo ale co do skody to nie wiem.
            Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

            _

            Komentarz

            • woliper
              Classic
              • 2008
              • 37

              #7
              Rozwiązałem to w sposób banalny, ale zarazem skuteczny i niskobudżetowy. Mianowicie zamontowalem w oprawce od kierunkowskazów żarównke jednowłóknową podłaczoną pod jedną z lamp. Problem zniknoł, a led-y świecą naprawde nieźle :szeroki_usmiech

              Komentarz

              Pracuję...